Adó 1%

magye-fejlec

 

Szinten tartó gyakorlati továbbképzés

Némethné Gregor Judit 2007-ben sajátította el mint IBCLC laktációs szaktanácsadó a Castillo Morales arcmasszázs terápiát amelyet azóta folyamatosan használ és oktat szülők számára speciális és fokozott szükségletű újszülöttek és csecsemők terápiás módszereként. A II.sz Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika Nemzetközi Csecsemőmasszázs Oktatójaként 10 éven keresztül szerzett mindennapi tapasztalatokat a Castillo módszer alkalmazásában szoptatási nehézségekkel küzdő, ajak-szájpad hasadékos, Down syndromás hipoton és hiperton babák esetében. A babamasszázs megtanítását követően a Castillo arcmasszázst a szülők már jó hatékonysággal képesek elsajátítani. A babák is megszokják a mindennapi babamasszázs során az arcuk masszázsát szívesen fogadva a később bevezetésre kerülő speciális arcmasszázst.


A hosszú távú előnyök és több éves jó tapasztalatok késztették az előadót, hogy nemzetközi trénerként a CIMI-k számára kötelező szinten tartó továbbképzés során a már gyakorlott Nemzetközi Csecsemőmasszázs Oktatóknak is átadja tudását és tapasztalatait a Castillo masszázs alkalmazásában.


A szinten tartó gyakorlati oktatáson természetesen a csecsemőmasszázs mozdulatainak a Nemzetközi Csecsemőmasszázs Szervezet (IAIM) protokol alapján történő átismétlésére is sor kerül amellyel a résztvevők teljesítik az IAIM azon kitételét miszerint kizárólag az oktathat csecsemőmasszázs oktatást szülők számára aki részt vesz a szinten tartó gyakorlati továbbképzésen.

„Növekvő Gyermekmasszázs Oktató képzés. Prevenció és fejlesztés 1-6 éves korig”

A gyermek alapvető elsődleges szükségletei, mint alvás, evés, ivás, állandó testhőmérséklet, oxigén kielégítésre kerülnek a gondozás nevelés során, hiszen a bölcsődékben, óvodákban, iskolákban kapnak ötszöri étkezést, alszanak és levegőn is vannak az évszaknak megfelelő öltözékben. A foglalkozások, étkezések biztosítják a látás, hallás, szaglás, ízlelés receptorainak ingerlését. Az érintés a taktilis ingerek azonban legtöbbször hiányoznak vagy a primer szükségletnél jóval kevesebb jut belőle gyermekeknek. Amikor elmarad a gyermek bármely szükségletének kielégítése annak testi és lelki következményei vannak. Gondoljunk a sok nevelési nehézséggel küzdő, erőszakos, tanulási nehézségeikkel hátrányos helyzetbe kerülő gyermekre.


A mi feladatunk és felelősségünk nevelőként, pedagógusként és persze szülőként gyermekeink szükségleteinek kielégítése, hogy egészséges boldog gyermekkoruk lehessen.


Az igény a szülőkben és a gyermekekben a megvan a gyermekmasszázsra. A pedagógusok is tudják, érzik már az szeretetteljes érintés fontosságát.


Az alapelv azonban az, hogy tanítsuk meg a szülőnek, elsődleges gondozónak, hiszen Ők a szakértői gyermeküknek.


Hogy ne legyen üzletág, ne kelljen masszázsbérletet venni, hanem minden gyermek hozzájuthasson úgy és akkor, amikor szeretné.


Azonban a gyermek az ideje nagy részét intézményekben bölcsödében, óvodában tölti. Ezért szükséges, hogy az intézményekben dolgozó gondozók masszírozzák gyermekeket.


“... az érintésnek ugyanolyan jelentősége van, mint a csecsemőknél, de szerencsés esetben a gyermek a szüleihez már biztosan kötődik. Természetesen ez nem szab gátat az otthoni szülői masszázsnak hiszen az anyai, apai kéznél „szakértőbb” masszázskéz nem létezik! “Gyermeknyelv-gyermeksajtó-gyermekirodalom


A képzés végeztével feladatunk az 1-6 éves gyermekek szüleinek a gyermekmasszázs csoportos és egyéni formában történő átadása és a szülő gyermek kötődésének erősítése a gyermek testi lelki és szociális jólétének a támogatása.


A Csecsemőmasszázs oktatói képzéshez hasonló rendszerben zajlik. A képzés 4 napos, a gyakorlati és elméleti anyag az elsajátítását rövid záró dolgozat követi, amelyet minden hallgató otthon fog megírni. A hangsúly a gyakorlati oktatáson lesz, amelyet 5 család gyermekmasszázs oktatása tesz lehetővé.